KASVISPIHVIT
Kasvispihvit

KASVISPIHVIT

Neljälle.

16 pihviä.

 

Tällä kertaa pikkuapurin kanssa tehtiin kasvispihvejä. Niistä aineksista mitä sattui kaapissa olemaan ja aineksiakaan en ehtinyt punnita kun oli niin nopea tuo pieni mies liikkeissään 😎 Monilla alkaa varmasti jo jouluruuat riittämään ja lihaa syöty enemmän ku tarpeeksi, joten luulis nyt kasvisten maistuvan muillekkin kun miulle.
Mausteita en mitannut myöskään, niinku en yleensäkkään, mutta mielestäni aika reippaasti sai laittaa. Onni söi pihvin kukkakaalimuusin kera, mie ihan vaan noita pihvejä ja maustettua ranskankermaa. Matille tuntui illala maistuvan myös 😋
Oli kyllä niin hyviä että täytyy pian tehdä uusiKs! Vaikka lihapullien kanssa.
Tällä kertaa mausteeksi ranskankermaan laitoin paprikajauhetta, currya, herbamarea, grillausmaustetta ja pippuriseosta. Näistä sain 16 pihviä.

 

RAAKA-AINEET:


Porkkanaa 1 pieni kpl
Kukkakaalia 1/4 osa
Parsakaalia 1/4 osa
Kesäkurpitsaa 1/2 pienestä
Munia 2 kpl
Voita 4 rkl
Parmesanraastetta 50 g
Mausteita: suolaa, pippuriseosta ja paprikajauhetta.

 

VALMISTUSOHJE:

  • Huuhtele kasvikset ja kuori porkkana.
  • Raasta ne hyvin pieneksi ja sileäksi.
  • Painele ylimääräinen neste pois kasviksista siivilän avulla.
  • Riko kaksi munaa joihin sekoitat mausteet.
    Lisää ne kasvisten joukkoon, sekoita.
  • Paista pannulla runsaassa voissa ja lisää pihvien pinnalle parmesan raaste. Paista molemmin puolin kunnes on saanut hyvin väriä.
  • Nautiskele esim kukkakaalimuusin kera tai maustetun ranskankerman kanssa.
  •  

MAKROT KOKO SATSIIN:

Hiilarit: 11 g
Rasvat: 71 g
Protskut: 7 g
Kalorit: 841 kcal

 

MAKROT PER PIHVI:

Hiilarit: 0,7 g
Rasvat: 4,5 g
Protskut: 2,3 g
Kalorit: 52,5 kcal

 

MAKROT PER ANNOS, 4 PIHVIÄ.

Hiilarit: 2,8 g
Rasvat: 18 g
protskut: 9 g
Kalorit: 210 kcal

 

Löydät ohjeen myös sulamosta nimellä Kasvispihvit, paulanketoblogi.

Paula Rask

Olen 36 vuotias ketogeeniseen elämäntapaan intohimoisesti hurahtanut pienen pojan äiti joka haluaa inspiroida muitakin terveelliseen elämäntapaan.

Vastaa

Close Menu