SILEÄ MAAPÄHKINÄ-PUOLUKKAPUURO

SILEÄ MAAPÄHKINÄ-PUOLUKKAPUURO

2 annosta.

Otin pakastimesta puolukoita ja meinasin ensin tehdä perinteisen tyylistä puolukka vispipuuroa mutta pitihän se taas lähteä soveltamaan 😀
Hyvää tuli! Ja taas erityisen helppoa. Sellaista samettisen ihanaa 💕
Muista käyttää makeuttamatonta maapähkinävoita!
Syötiin heti lämpimänä ja tein uudestaan seuravana päivänä ja testasin niin oli yhtä hyvää vaikka laittoi jääkaappiin ja lämmitti sitten hieman ennen syöntiä.

Puolukka on tosi terveellinen, sitä kannattas kaikkien syödä!
Se sisältää c, a, b1, b2 ja b3 vitamiinia ja beetakaroteenia. Lisäksi se sisältää kalsiumia, magnesiumia, kaliumia ja fosfaattia.
Ja sehän on tutkittu juttu että se vaikuttaa ehkäisevästi virtsatievaivoihin! Sen uskotaan jopa tehoavan vilustumiseen ja reumaattisiin oireisiin.

Meillä napsitaan pakastimesta puolukoita ihan jäisinä, lisäks käytetään maustamattomaan jugurttiin ja puuroihin sekä smoothieihin. Lisäks pulukkasurvos on tosi hyvää liharuokien kanssa, varsinkin karjalanpaistin lisukkeeksi se mielestäni kuuluu!

RAAKA-AINEET:

Puolukoita 1 dl
Vettä 1 dl
Kermaa 2 dl
Maapähkinävoita 2 rkl
Makeutus oman maun mukaan
Psylliumia 0,5 tl

VALMISTUSOHJE:

  • Sekoita psyllium kylmän veteen.
  • Laita kattilaan veden lisäksi muut ainekset. Puolukat saa olla jäisiä suoraan pakastimesta.
    Itse laitoin makeutukseksi 2 tl erytritolia ja pari tippaa steviaa.
  • Anna hautua hiljalleen sekoittaen kunnes sakenee.
  • Pistä esim sauvasekoittimella sileäksi.
  • Maistele että makeutusta on riittävästi omaan makuusi ja nauti 💕

MAKROT KOKO SATSIIN:
hiilarit: 13,7 g
rasvat: 87 g
protskut: 11,7 g
kalorit: 890 kcal

MAKROT PER ANNOS:

Hiilarit: 6,9 g

Rasvat 43,5 g

Protskut: 5,9 g

Kalorit: 445 kcal

Löydät ohjeen sulamosta nimellä: Sileä maapähkinä-puolukkapuuro, paulanketoblogi.

Paula Rask

Olen 36 vuotias ketogeeniseen elämäntapaan intohimoisesti hurahtanut pienen pojan äiti joka haluaa inspiroida muitakin terveelliseen elämäntapaan.
Close Menu